Veelgestelde vragen over uw verhuizing
- Voor de verhuizing
- Inpakken
- De verhuisdag
- Na de verhuizing
- Betaling van de verhuisprijs
- Diversen
Hoeveel kost een verhuizing?
Verhuizen is maatwerk en elke verhuizing is anders. Daarom komen we graag van tevoren bij u langs om uw wensen te bespreken en om een inschatting te maken van hoeveel spullen er mee gaan. Aan de hand daarvan ontvangt u van ons een persoonlijke en op maat gemaakte verhuisofferte.
Hoe ver van tevoren moet ik mijn verhuizing plannen?
Als u 5 tot 7 weken van tevoren uw verhuizing regelt, dan is dat meestal nog wel mogelijk. Ons advies is echter om het zo snel mogelijk vast te leggen, want hoe eerder u uw verhuisdatum vastlegt, hoe groter de kans is dat uw voorkeursdatum nog vrij is. Het kan voorkomen dat u ons 2 weken van tevoren belt en er is nog ruimte, maar het is ook mogelijk dat u ons 2 maanden van tevoren belt en dat die dag al helemaal vol is.
Ik wil graag een verhuisofferte aanvragen, hoe doe ik dat?
Dat kan telefonisch op werkdagen tussen 08:30 uur en 17:00 uur via (0591) 613 405. We plannen dan direct een datum en een tijdstip in. Of gebruik het handige aanvraag-formulier en vul daar uw gegevens in. Binnen 24 uur bellen wij u dan om een afspraak te maken. In de meeste gevallen is een afspraak binnen een week in te plannen.
Komen jullie altijd eerst langs voor een taxatiebezoek?
Het liefste wel, maar soms kan dat niet en dan kunnen we via een beeldbelafspraak (bijvoorbeeld via Whatsapp Beeldbellen of Facetime) digitaal uw woning rond. En soms kan het ook via een goede opsomming per telefoon of gebruiken we Funda. Maar wij gaan voor persoonlijk contact, dus het liefst komen we bij u langs. Gratis!
Ik heb jullie mailing ontvangen, hoe plan ik een taxatiebezoek in?
Dat doet u gewoon op dezelfde manier als anders, maar als u dan bij het veld ‘Actiecode’ het woord ‘Thuis’ invult, weten wij dat u uw aanvraag doet naar aanleiding van onze mailing. En als wij u dan mogen verhuizen, ontvangt u van ons de geweldige Dorenbox-Verhuiskit.
Als u liever de afspraak telefonisch plant, vergeet dan niet om aan te geven dat u belt naar aanleiding van de mailing.
Hoelang duurt een taxatiebezoek?
In de meeste gevallen rekenen we op een uur. Het hangt er natuurlijk ook van af hoeveel vragen u heeft, hoeveel details we moeten bespreken en van de grootte van uw huis.
Is een taxatiebezoek gratis?
Ja, een taxatiebezoek is gratis, maar onze adviseur Johan drinkt wel graag een glas water of een bakje thee mee u mee.
Wanneer krijg ik de verhuisofferte?
Die krijgt u direct van ons. We schrijven de verhuisofferte tijdens het bezoek bij u thuis meteen uit. Dan nemen we ook de verhuisofferte met u door zodat u precies weet waar u aan toe bent. Een heldere, eerlijke offerte zonder kleine lettertjes en zonder onduidelijke voorwaarden. Als de taxatie digitaal is gegaan (via beeldbellen) ontvangt u de verhuisofferte binnen 2 werkdagen per mail.
Welke diensten bieden jullie allemaal aan?
Uiteraard verhuizen we uw inboedel van uw huidige woning naar uw nieuwe woning. Daarnaast kunnen wij u helpen met het inpakken van de verhuisdozen (alles, of bijvoorbeeld alleen de breekbare spullen), kunnen we de- en montage werkzaamheden voor u uitvoeren (denk aan uw bed, een linnenkast of een bureau) en kunnen we u helpen met het afhalen van lampen, planken en schilderijen. Ook voor tijdelijke inboedelopslag kunt u bij ons terecht.
Kan ik ook alleen de grote stukken laten verhuizen?
U bepaalt zelf wat u wilt laten verhuizen? Alles, of toch liever alleen de grote stukken. Het is allemaal mogelijk.
Er moeten meubels uit elkaar en weer in elkaar, kunnen jullie daarmee helpen?
Per verhuisploeg is er altijd minimaal één ervaren handyman/verhuizer, die de- en montage van uw (kleding)kasten, bed(den) of bureau(‘s) kan verzorgen. Eventueel kan hij u ook helpen met het afhalen van lampen, wandplanken en uw tv. Goed om te weten is dat we dit niet weer mogen ophangen en bevestigen omdat we niet mogen boren (verzekering-technisch).
Hoe verhuizen jullie een piano of een vleugel?
Een piano wordt door ons op maat verpakt en beschermd alvorens we die gaan verplaatsen. Een vleugel moet eerst vakkundig verhuisklaar worden gemaakt en daarna middels een speciale vleugelplank verplaatst worden. Dit is specialistisch werk en moet nauwkeurig worden voorbereid en uitgevoerd.


Ik verhuis van/naar hoogbouw, hebben jullie een verhuislift?
Wij beschikken over meerdere verhuisliften, waarmee we tot en met de negende etage kunnen komen. Afhankelijk van de situatie zullen wij ervoor kiezen om een van deze verhuisliften in te zetten, of dat we toch kiezen voor de binnenlift of via de trap.


Wat als iets niet in de lift past maar ook niet over de trap kan?
Wij zijn niet voor 1 gat te vangen. Middels een hoogwerker of mobiele kraan kunnen we in de meeste gevallen uw zware, grote bank, Amerikaanse koelkast of stenen aanrechtblad buitenom via een balkon of groot raam alsnog binnenkrijgen.


Hebben jullie ook inboedelopslag?
Jazeker, we beschikken over een moderne verwarmde, beveiligde en geïsoleerde loods in Emmen. Gaat u kleiner wonen en kunnen niet alle spullen mee, of is uw nieuwe woning nog niet beschikbaar maar moet u wel al uw huidige woning uit? Dan kunnen wij (een deel van) uw huisraad in opslag nemen. Ook als uw vanwege een verbouwing tijdelijk opslag nodig heeft, kunt u bij ons terecht.
Wat doe ik met mijn overtollige huisraad?
Wilt u niet alle spullen mee verhuizen en wilt u dat ze bij een kringloop of bij de milieustraat terechtkomen? Voor ons maakt het niet uit of we langs 1 of enkele andere adressen moeten rijden. Met behulp van handige stickers (afvoer, kringloop) kunt u aangeven wat waar naartoe moet en dan zorgen wij daarvoor.


Is de verhuizing verzekerd?
Ja absoluut! Wij zijn een Erkende Verhuizer en daarom worden al onze verhuizingen uitgevoerd conform de Algemene Voorwaarden voor Verhuizingen (AVvV), zoals is opgesteld door de Erkende Verhuizers en in samenspraak met de consumentenbond. Zo weet u dus zeker dat die ‘akelige’ kleine lettertjes al eens grondig zijn doorgenomen door de consumentenbond, en die behartigt vooral úw belang.
Hoe kan ik mijn verhuizing goed voorbereiden?
Wij hebben daar een superhandige (en gratis!) verhuisapp met verhuis checklist voor. Die neemt u bij de hand in alle fasen van de verhuizing. Vanaf het moment dat u weet wanneer u gaat verhuizen tot aan de verhuisdag en geeft u ook handige tips over wat u nog moet doen ná uw verhuizing.


Pakken jullie alles in of doen wij dat zelf?
In principe pakt u zelf alles in. Wij zorgen tijdig (op afroepbasis) voor voldoende verhuisdozen, inpakpapier en praktische inpaktips zodat u alles goed en veilig kunt inpakken. Wilt u het echter aan ons overlaten, dan is dat ook mogelijk. U kunt kiezen om alles te laten inpakken of bijvoorbeeld alleen de breekbare spullen, of wellicht alleen de ‘laatste dingen’.
Wat zijn de belangrijkste tips voor het inpakken van de verhuisdozen?
Begin op tijd, pak luchtig in en maak de dozen vooral niet te zwaar. Liever 5 dozen meer en hanteerbaar, dan minder dozen en last van de rug.
Krijgen we verhuisdozen van jullie?
Als u met ons verhuist stellen wij gratis verhuisdozen in bruikleen beschikbaar. Die worden van tevoren bij u bezorgd en na de verhuizing halen we ze ook weer bij u op. U krijgt ook inpakpapier, inpaktips en speciale stiften van ons.
Hoever van tevoren kunnen we de verhuisdozen krijgen?
Vanaf het moment dat u akkoord gaat met ons aanbod, stellen we de dozen beschikbaar. Dat kan een maand van tevoren zijn maar mag ook eerder. Of als u ze liever pas een week voor de verhuizing wilt, dan vinden wij dat ook goed. Ze zijn dus op afroepbasis beschikbaar. Bel tijdens kantooruren met (0591) 613 405 of gebruik het dozen-bezorg-formulier.
Mogen we op de verhuisdozen schrijven?
Nee, dat is niet toegestaan. Zo kunnen we de dozen niet hergebruiken. U mag wel op de (witte) stickers schrijven die op de dozen zijn aangebracht (of in sommige gevallen worden meegeleverd. In dat geval plakt u eerst een witte sticker over de vorige sticker heen en daar kunt u dan op schrijven waar de doos naartoe moet). U krijgt van ons handige stiften meegeleverd, omdat dat net wat makkelijker schrijft dan een pen.
Wat zet ik op de etiketten op de verhuisdoos?
Daar schrijft u op waar de verhuisdoos naartoe moet, dat is voor ons handig (denk aan slaapkamer 1, woonkamer of kantoor) en voor uw eigen gemak schrijft u er in het kort op wat er inzit (bijvoorbeeld boeken, t-shirts of servies). Deze verhuisdoos moet dus naar de woonkamer en er zitten spelletjes in.


Hebben jullie speciale dozen voor boeken?
Ja, voor boeken hebben we speciale boekendozen. Die zijn de helft kleiner en daarom gaat er ook minder in, waardoor ze nog makkelijk te tillen zijn voor u en voor de verhuizers. Gebruik deze dozen ook voor bijvoorbeeld LP’s, CD’s en andere zware spullen.
Zijn er ook speciale dozen voor wijn- en drankflessen?
Die hebben we ook. We hebben hele handige dozen met vakverdeling voor uw wijnflessen. Een of enkele flessen kunt u verpakken met inpakpapier of met onze speciale fleshulzen, maar voor grote voorraden adviseren wij om onze flessendozen te gebruiken.
Hoe zwaar mogen de verhuisdozen maximaal zijn?
Arbo-technisch mogen we maximaal 23 kilogram per persoon tillen. Dat is niet altijd na te leven, maar probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden en verdeel zwaardere items over meerdere dozen en doe niet alles in 1 doos
Wat doen we met spullen die niet in een verhuisdoos passen?
Als iets niet in een verhuisdoos past, zorgen wij ervoor dat het verpakt en beschermd wordt. Daar rekenen we niks extra’s voor, want dat heet ‘verhuizen’. Voor heel veel items hebben we speciale verpakkingen. Denk aan garderobedozen voor uw hangkleding, matrashoezen voor uw matrassen en schilderijen verpakken we in noppenfolie of in speciale schilderijdozen. En voor de rest gebruiken we vooral veel verhuisdekens, die we over uw meubels plaatsen.
Mag ik eigen (verhuis)dozen gebruiken?
Uiteraard mag dat, hou er echter wel rekening mee dat eventuele schade aan de inhoud van die dozen niet verzekerd is als de bodem er onderweg valt of als een handgreep uitscheurt tijdens het tillen. Het heeft onze voorkeur dat u onze (gratis) verhuisdozen gebruikt. Dat is beter voor uw eigen spullen en vanwege de standaardafmetingen zijn ze beter door ons te hanteren en kunnen we efficiënter laden.
Een deel is al/nog ingepakt in ander dozen en boxen, mag dat?
U hoeft dat niet over te pakken. Bij elke verhuizing komen we schoolspullen in bananendozen tegen of kerstspullen in plastic kratten. Het enige waar u zich van bewust dient te zijn is dat eventuele schade aan de inhoud ervan niet verzekerd is als de bodem er onderweg valt of als een handgreep uitscheurt tijdens het tillen. We zullen deze dozen dan ook nooit als onderste doos van een stapel gebruiken, maar als bovenste of als opvuldoos.
Hoe verhuis ik mijn hangkleding?
Daar hebben wij speciale garderobedozen voor. U mag uw hangkleding dan ook laten hangen in de kast en wij zorgen ervoor dat het in de garderobedoos komt. Op het nieuwe adres hangen wij de hangkleding direct weer terug. Zo wordt uw hangkleding dus hangend, rechtstandig en kreukvrij verhuisd. Geweldig toch?


Hebben jullie ook matrashoezen voor de matrassen?
Matrassen verpakken wij in schone, frisse matrashoezen. Die hebben we voor 1-persoons matrassen en voor 2-persoonmatrassen. Dus van tevoren moeten we dit even bespreken zodat we de juiste aantallen meenemen. Bij tweepersoon bedden markeren we matrassen bovendien met ‘Links’ en ‘Rechts’ zodat ze weer op het juiste deel van het bed teruggeplaatst worden.


Hoe verpakken jullie grote schilderijen en spiegels?
Kleine schilderijen, lijstjes en spiegels kunt u zelf verpakken en in een verhuisdoos doen, grotere exemplaren kunt u het beste laten hangen en tegen de verhuizers zeggen dat ze meegaan. Dan pakken wij ze van de wand en plaatsen we ze in grote schilderijdozen of verpakken we ze vakkundig in noppenfolie
Wat doen jullie met de TV?
Voor de TV’s zoeken we altijd een veilig plekje in de verhuiswagen. Bovendien wordt die van tevoren altijd extra goed verpakt.


Hoe laat beginnen jullie bij ons?
De standaard aanvangstijd is 07:00 uur, tenzij we anders met u overeengekomen zijn. Op de opdrachtbevestiging staat de aanvangstijd ook altijd gemeld. Twijfelt u over de starttijd? Neem dan gerust contact met ons op. Enkele dagen voor de verhuizing bellen we u ook altijd nog even om de laatste details met u door te nemen, waaronder de aanvangstijd. Als we met u een ‘aanvang in overleg’ zijn overeengekomen, informeren we u daags voor de verhuizing altijd over een tijdspad, en op de dag zelf bellen we circa een half uur voor aankomst ook altijd nog even.
Moeten wij voor koffie en thee zorgen?
Dat wordt zeker gewaardeerd. Zorg er daarom voor dat u wat kopjes/glazen, suiker, melk, lepeltjes, theezakjes en eventueel wat lekkers voor bij de koffie apart houdt en dus als laatste inpakt (dat geldt dus ook voor het koffiezetapparaat en de waterkoker). Ook een glaasje fris tussendoor is wel lekker 🙂
Hoe zit het met het middageten?
De verhuizers hebben in principe altijd zelf brood en tussendoortjes bij zich. Wilt u echter toch voor een lunch zorgen (zoals bolletjes met beleg, soep of patat/snack) of voor wat lekkers tussendoor (bijvoorbeeld een saucijzenbroodje of puddingbroodje) dan zullen ze daar meestal geen ‘nee’ tegen zeggen 🙂 . Tip: overleg dit ter plekke met de voorman.
Hoelang duurt de verhuizing?
Een ‘1-daagse verhuizing’ duurt altijd een dag, waarbij we doorgaans nooit later dan 16:00 uur klaar zullen zijn. Kleine verhuizingen zullen vaak sneller gaan, maar het is nooit exact te zeggen hoe lang het exact duurt. Wilt u een gerichte indicatie neem dan contact op met een van onze medewerkers via (0591) 613 405.
Ook in geval van een meerdaagse verhuizing is het streven altijd om niet later dan 16:00 uur klaar te zijn.
De verhuiswagen blokkeert een deel van de straat, moet ik dat melden aan de buurt?
Dat is wel aan te bevelen. Wij hebben daar een speciale website voor aangemaakt waar alle benodigde informatie op staat. Die kunt u bijvoorbeeld delen in de buurt-app. Tevens hebben wij hele handige buren-kaartjes, die u een paar dagen voor de verhuizing bij de buren in de brievenbus kunt doen. Zo is iedereen op de hoogte van het eventuele ongemak.


De verhuiswagen stremt de straat er er kan niemand langs, wat nu?
In sommige gevallen is het zelfs nodig om een tijdelijke stremming bij de gemeente te melden, zodat eventuele hulptroepen in geval van een calamiteit daar rekening mee kunnen houden. We bespreken de laad- en lossituatie altijd met u en zullen dit dan in overleg voor u kunnen regelen.


Kunnen de medebewoners de binnenlift gebruiken als we verhuizen?
Dat kan gewoon; we zullen de lift dan met elkaar delen en het kan soms zo zijn dat het net even wat langer duurt voordat de lift beschikbaar is. Middels ons handige liftbriefje kunt u de medebewoners (en overige gebruikers) informeren over de verhuizing zodat ze het van te voren weten. Tip: hang het liftbriefje een week voor de verhuizing op.


Het regent/ sneeuwt, wat nu?
Welkom in Nederland 😊 . Hoe goed we met elkaar de verhuizing ook hebben voorbereid, op het weer heeft niemand invloed. Bij slecht weer maken we gebruik van handige droogloopmatten. Die zorgen ervoor dat de meeste nattigheid en viezigheid niet in huis komt.


Hoe zorgen jullie ervoor dat alles in de verhuiswagen past?
Doordat onze taxateur van tevoren is langs geweest, weten wij precies hoeveel er verhuisd moet worden (kubieke meter, m³) en daar houden we dan rekening mee in de planning. De verhuizers gaan altijd eerst een ronde door de woning maken zodat ze kunnen bepalen hoe ze gaan laden: wat eerst, wat als laatst, en zijn er nog objecten die speciale aandacht nodig hebben (denk aan een piano, vitrinekast of granieten tuintafel).
Er gaat toch meer mee dan we hebben afgesproken, kan dat?
We kijken nooit op een doos of kastje meer of minder, maar van druppelen word je ook nat. Als er nog ruimte in de verhuiswagen is en het past in onze planning, dan kunnen we in overleg en (eventueel) tegen extra kosten het meerdere alsnog voor u meenemen.
Zetten jullie in het nieuwe huis alles op de juiste plek neer?
U kunt aangeven waar u alles geplaatst wilt hebben. Wij voorzien u van handige ‘kamer-stickers’ die u op de deuren in het nieuwe huis kunt plakken, met daarop de naam van de betreffende kamer/ruimte (bijvoorbeeld kamer 1, slaapkamer Harm, Kantoor Joke). Bovendien maken de verhuizers altijd eerst graag een ronde door uw nieuwe huis zodat u kunt aangeven waar u alles wilt hebben.


Moeten we aanwezig zijn op de verhuisdag?
Dat is wel aan te bevelen. Dan kunt u tijdens de verhuizing aangeven wat er mee moet, voor vertrek contoleren of alles meegenomen is en op het nieuwe adres kunt u aangeven waar alles weer geplaatst mag worden (tafel tegen de muur, kast is hoek, dozen ernaast of juist liever tegen de andere muur, enzovoorts). Bovendien dient de verhuisprijs na het lossen te worden voldaan, dus ook dan is het handig dat u er bent (zie ook bij de categorie ‘betaling van de verhuisprijs’).
Binnen hoeveel weken halen jullie de lege verhuisdozen op?
We hebben als uitgangspunt dat u 4 weken de tijd krijgt om de dozen leeg te maken. Binnen die tijd laat u ons weten dat de verhuis- en boekendozen leeg zijn en plannen we een ophaalmoment met u in zodra we een dozenroute hebben. U zult snappen dat het wat langer kan duren voor de dozen die we ‘buiten de provincie’ moeten ophalen.
Mag ik de verhuisdozen houden?
Dozen die we niet terugkrijgen brengen we in rekening, dus als u één of enkele verhuisdozen wilt houden dan kan dat.
Hoe leg ik de uitgepakte verhuisdozen goed klaar voor jullie?
We voorzien jullie van handige instructies om de dozen goed klaar te leggen. Dit is vooral van belang voor het behoud van de verhuisdozen. Het zwakste deel van de doos is de ‘plakrand’. Zorg ervoor dat die na het uitvouwen niet op de zijkant zit, maar in het midden! U hoeft de stickers er niet af te halen.
Maak rechte, nette stapels van de dozen en zorg dat ze in een droge, overkapte ruimte bewaard worden. En bewaar ze in één ruimte op de begane grond (dit geldt niet voor appartementen of hoogbouw), dus niet verspreid door het huis.


Hoe kan ik doorgeven dat de dozen leeg zijn?
Dat kan tijdens kantooruren per telefoon via (0591) 613 405 of gebruik het ophaal-formulier op onze website.
Er is schade ontstaan tijdens het verhuizen, wat nu?
Dat is altijd vervelend en geloof ons: wij vinden dat nog vervelender dan uzelf. Noteer direct-waargenomen schade op de werkbon. Als u het later constateert neem dan zo spoedig mogelijk contact op met ons kantoor. Daar helpen we u dan verder en zullen uw melding in behandeling nemen conform de Algemene Voorwaarden voor Verhuizingen.
Wanneer moet ik de verhuizing betalen?
In de meeste gevallen hoeft u niet vooruit te betalen of aan te betalen. Na de verhuizing kunt u de verhuisprijs direct afrekenen bij onze voorman.
Kan ik bij jullie pinnen?
Ja, heel graag zelfs. We beschikken over een mobiel pin-apparaat en daarmee kunt u de verhuisprijs na het lossen betalen. We ontvangen bij voorkeur geen contant geld.
Krijg ik een factuur van de verhuizing?
U ontvangt daags na de verhuizing de factuur met btw-specificatie in uw mailbox. Op verzoek kan dit ook gratis per post verzonden worden.
Is het gebruikelijk om de verhuizers een fooi te geven?
Het is uiteraard niet verplicht, maar het is zeker niet ongebruikelijk in de verhuisbranche. We hopen dat u tevreden bent over uw verhuizing en als dat zo is kunt u dat onder andere kenbaar maken met een fooi voor de verhuizers.
Hoe gaat de betaling via opslag?
Betaling via opslag doen we bij voorkeur via automatische incasso, zodat u tijdens de opslagperiode er geen omkijken naar heeft. Wel zo makkelijk toch?
We incasseren alleen de werkzaamheden die uitgevoerd zijn, dus na het laden de kosten voor het verhuizen naar opslag, de eenmalige inslagkosten en per kwartaal de kosten voor opslag vooruit. Als het volgende kwartaal ingaat en er is nog geen verhuisdatum bekend, incasseren we weer 13 weken (= 1 kwartaal). Is er wél een datum bekend die in dat kwartaal valt, dan brengen we de opslagkosten tot die datum in rekening. Na het afleveren worden dan de uitslagkosten en de afleverkosten geïncasseerd. Eventueel te veel betaalde opslagkosten worden dan verrekend met het nog te betalen deel. Zo betaalt u nooit te veel en altijd afgerond op hele weken.
Hoe gaan jullie om met het milieu?
Het gebruikte materiaal om uw persoonlijke spullen goed te beschermen nemen we na de verhuizing weer mee en daar waar mogelijk gebruiken we het voor een volgende verhuizing. Denk aan de verhuisdozen die bedoeld zijn voor meermalig gebruik. Kapotte verhuisdozen gaan bij het oud papier en plastic verpakkingsmaterialen zamelen we apart in en deponeren we bij het plastic afval.
Hebben jullie elektrische verhuiswagens?
Wij rijden nog niet elektrisch. De aanschaf van een elektrische verhuiswagen is dusdanig duur, waardoor de verhuisprijs veel hoger uitvalt. Onze verhuiswagens zijn schone, nieuwe diesel-voertuigen met Ad-blue, waarmee we de uitstoot aanzienlijk verminderen. Aangezien wij meestal maar erg weinig kilometers rijden, stoten onze verhuiswagens sowieso nauwelijks iets uit. En op lange afstanden moet er vaak tussentijds opgeladen worden en dat betekent dat we langer onderweg zijn en dus ook meer (personeels)kosten zouden moeten maken. Nu kunnen we u voordelig blijven verhuizen, maar met oog voor een beter milieu.
Verzorgen jullie ook spoed-verhuizingen?
In overleg is dat zeker mogelijk. Soms is een verhuizing simpelweg niet te plannen en komt er zo ineens een kamer vrij in een verzorgingstehuis, of heeft u acuut een andere woning (bijvoorbeeld alles gelijkvloers) nodig. Of moet een kamer in een verzorgingstehuis in verband met overlijden binnen een week leeggehaald worden. Ook al zitten we dan vaak al vol, we doen dan graag extra moeite om dit alsnog voor u in te plannen, want u heeft dan al genoeg aan uw hoofd.
Brengen jullie ook huisraad naar de kringloop of milieustraat?
Er zijn in de regio diverse kringloop-winkels die uw overtollige huisraad graag wil ontvangen. Neem van tevoren contact met ze op om zeker te weten dat ze uw meubels daadwerkelijk willen hebben en dan kunnen wij het daar afleveren. Eventueel kunnen we overtollige huisraad ook naar de milieustraat brengen.
Kan ik bij jullie ook verhuisdozen kopen?
U kunt bij ons verhuisdozen kopen en huren. En als u met ons verhuist dan stellen we de verhuisdozen zelfs gratis beschikbaar.
Kan ik met de verhuiswagen meerijden naar mijn nieuwe woning?
Nee, dat is niet mogelijk. De verhuiswagen is de werkplek van de verhuizers en er is meestal zelfs ook geen extra plek beschikbaar omdat ze daar zelf zitten. Bovendien bent u niet verzekerd in geval van een eventuele aanrijding.
Ik ben zeer tevreden over de verhuizing, kan ik dat ergens laten weten?
Zeker, dat vinden we altijd geweldig om te horen. Vanuit de Erkende Verhuizers werken wij met Klanten Vertellen, een onafhankelijk review-site en daar kunt u uw positieve ervaring uiteraard delen. Verder is het mogelijk om een review via Google achter te laten, en als u het liever niet openbaar kenbaar wil maken, kan het uiteraard ook er mail of whatsapp. Maar in elk geval hopen we: bent u tevreden, zeg het voort!
Ik wil Dorenbos Verhuizing graag bij iemand anders aanbevelen, hoe doe ik dat?
Uiteraard kunt u dat gewoon tegen diegene zeggen en dat die dan contact met ons opneemt. Maar als dat doet via ‘Tip een Verhuizing’ ontvangt u én degene die u noemt een superleuk bedankje als wij die verhuizing mogen uitvoeren.


Is het gebruikelijk om de verhuizers een fooi te geven?
Het is uiteraard niet verplicht, maar het is zeker niet ongebruikelijk in de verhuisbranche. We hopen dat u tevreden bent over uw verhuizing en als dat zo is kunt u dat onder andere kenbaar maken met een fooi voor de verhuizers.
Ik ga niet verhuizen, maar verbouwen en daarom heb ik opslag nodig, kan dat?
Dat kan zeker! Of wij uw spullen nou uit huis A ophalen en afleveren bij huis B of dat we het weer naar huis A brengen, dat maakt voor ons niet uit. Feitelijk heet het dan geen verhuizing maar de werkwijze is wel identiek. Terwijl u aan het verbouwen bent of de nieuwe vloer wordt gelegd, passen wij op uw huisraad.
Wat zit er in de Dorenbox Verhuiskit?
Daar komt u achter zodra we die bij u bezorgen. Maar een klein tipje: er zitten hele handige, praktische dingen in die zeer goed van pas komen voor uw nieuwe huis en voor als u gaat verhuizen.
Hebben jullie een verhuisapp?
Jazeker! U kunt onze gratis verhuisapp gebruiken op uw smartphone of tablet en is beschikbaar voor zowel iOS (Apple) en Android. En het mooie is: gebruik de koppelcode en werk samen met uw (ver)huisgenoot in dezelfde app, super handig toch?

